donderdag 26 november 2009

I'll take the rain (REM)

Toen ik enkele uren geleden poogde de school te verlaten, werd ik echter gehinderd door de grote groep van schuilende leerlingen. Je kan waarschijnlijk wel al raden waarom iedereen op de trap bijeen gepropt stond? Ja inderdaad, de regen!
Persoonlijk geniet ik echter van het soort weer dat mensen als ‘slecht’ bestempelen. Sneeuw, regen, mist of wind: ik ben er gek op. Nu zouden sommige mij waarschijnlijk daadwerkelijk als gek beschouwen, maar ik hou van het gevoel dat deze weerselementen me geven en de sfeer die ze creëren. Ik denk niet dat ik dieper moet ingaan op het soort sfeer sneeuw creëert of waarom ik er zo van hou. Al denk ik dat het gepast is de overige elementen wel toe te lichten.

Wind
Ik vind het fantastisch de wind op mijn gezicht te voelen en vervolgens helemaal verwaaid in mijn warme appartementje toe te komen. Soms zou ik gewoon ergens met gesloten ogen op een bankje kunnen zitten en genieten van het gevoel en het huilen van de wind.

Mist
Mist heeft iets mysterieus. Je weet niet wat er zich in je omgeving afspeelt en dat brengt een apart gevoel met zich mee. Eigenlijk doet het me allemaal een beetje denken aan griezelverhalen en hierdoor voelt het aan alsof je je in een ‘andere wereld’ bevindt (dit klinkt compleet gestoord, I know:p).

Regen (geen zure regen)
Hoe meer, hoe beter! Ik ben absoluut verslingerd aan regen. Aangezien dit nogal lang zou kunnen worden hou ik het bij een ’10 Reasons why I love rain’- lijstje:
1. Ik vind het fijn om naar de regen te luisteren. Zeker wanneer je gezellig binnen
zit, krijg ik een veilig gevoel.
2. Het is verkoelend
3. Het helpt me af te koelen wanneer ik kwaad, geërgerd of verdrietig ben.
4. Het voelt alsof al de stress, zorgen, enz. letterlijk worden weggespoeld. Met
andere woorden: het maakt mijn hoofd 'leeg'.
5. Ik geniet er van om de druppeltjes op me te voelen vallen.
6. Het helpt me nadenken.
7. Het ontspant me.
8. It makes me feel 'alive' (de nederlandse uitdrukking schieten me even niet te
binnen).
9. Het is rustig buiten (iedereen is immers aan het schuilen) en je hoort niets
behalve het kletteren van de regen.
10.Ik hoef me niet te douchen. Ik hoef immers gewoon mijn shampoo mee naar buiten te nemen en klaar is kees (ook nog goed voor het milieu).

Nu de echte tiende reden: Het heeft iets romantisch (in beide betekenissen van het woord (dus zowel de stroming als de gemoedstoestand)).

Ps: zonder regen zouden er geen regenbogen zijn! :D

En zo zou ik maar door kunnen gaan, maar 10 redenen lijkt me genoeg.
Zo nu weet iedereen waarom ik fan ben geworden van 'I love the rain' op facebook.

Creedence Clearwater Revival - have you seen the rain?:

1 opmerking:

  1. Me likes too. De winter is mijn favoriete seizoen, maar dat wist je al laaang.
    Alleen als ge op iets nat gaat zitten, bah. :(

    BeantwoordenVerwijderen